Het verloop van mijn inschrijving?


Lees voordat je je inschrijft goed alle voorwaarden. Daarna vul je de inschrijvingsformulier in en stuur je dit op naar Ringlaan 20, 3530 Houthalen-Helchteren.
Uiteraard kan je hiervoor ook steeds langskomen bij één van onze medewerkers.
Je kan hiervoor terecht op volgende locaties:
– Bree, OCMW, iedere eerste maandag van de maand van 08u30 tot 12u00;
– Houthalen-Helchteren, op ons kantoor gelegen aan de Ringlaan 20, na afsrpraak;
– Lommel, Stadhuis, iedere eerste dinsdag van de maand van 13.00 u tot 16u30;
– Meulenberg, RIMO, iedere eerste donderdag van de maand van 09.00u tot 12.00u.
– Pelt, CC Palethe, iedere eerste dinsdag van de maand van 09.00u tot 12u30;
Klik hier voor meer info over de zitdagen.
Tevens kan je voor hulp bij het invullen van je inschrijvingsdocumenten terecht bij het O.C.M.W. van je gemeente,

Van zodra wij de ingevulde documenten ontvangen hebben, verloopt de procedure als volgt:

  • Je krijgt van ons je inschrijvingsbewijs en je definitieve inschrijvingsnummer. Hou dit zeer goed bij. Je hebt dit nodig wanneer je je plaats op de wachtlijst wenst te raadplegen;
  • Je komt op de wachtlijst terecht. Waar je wilt wonen, de grootte van je gezin en de voorrangsregels bepalen je plaats op de wachtlijst. Hoelang je moet wachten, varieert dus tijdens je wachtperiode;
  • Sta je 4 jaar of langer ononderbroken op de wachtlijst en huur je dus op de private huurmarkt, dan kom je wellicht in aanmerking voor de maandelijkse huurpremie.
    De cel Huurpremie van Wonen-Vlaanderen neemt zelf contact met je op indien je hiervoor in aanmerking komt.
    Voor meer informatie kan je onze brochure raadplegen of rechtstreeks naar de website surfen: Website Wonen-Vlaanderen
  • Zodra jij aan de beurt bent op de wachtlijst, nodigen we je uit om je dossier te actualiseren en om de woning te komen bekijken. Dat doen we door je een brief te sturen. Zorg dus dat we altijd jouw laatste adres hebben;
  • Verandert je gezinssamenstelling of adres? Je dient de wijzigingen binnen de maand te melden aan de huisvestingsmaatschappij. Dan passen we je aanvraag aan;
  • Je kan je gemaakte keuzes na inschrijving nog wijzigen in volgende gevallen:
    • Tijdens de tweejaarlijkse actualisatie (oneven jaren);
    • Doorheen het jaar, zowel in even als oneven jaren, kan daarboven nog éénmaal aangevraagd worden om keuzes te wijzigen;
    • Indien hiervoor een gegronde reden wordt aangegeven die nog niet bekend was bij de oorspronkelijke inschrijving, kan op andere momenten nog een wijziging worden aangevraagd.