Ontvangst van nieuwe huurders


Ik heb een woningaanbod aanvaard

Onder het onderdeel “ik krijg een woning aangeboden“ kan je lezen wat je moet doen als je van Kempisch Tehuis een brief ontvangt met de melding dat je aan de beurt bent voor een sociale woning. Als je beslist op het aanbod in te gaan, kan overgegaan worden tot de ondertekening van het contract.

Collectief onthaal

Bij nieuwbouwprojecten wordt er extra aandacht geschonken aan het ontvangen van de nieuwe huurders in het project. Zo nodigt Kempisch Tehuis hen uit voor een gezamenlijk onthaalmoment waarop ook het huurcontract wordt ondertekend. De huurders die het nieuwbouwcomplex samen zullen betrekken kunnen elkaar tijdens dit moment al eens leren kennen.

Contractondertekening

Als je de toewijzing van een woning aanvaardt, word je uitgenodigd op kantoor om het contract en het reglement van inwendige orde te overlopen en te ondertekenen. Er wordt uitgebreid stilgestaan bij de rechten en plichten van een sociale huurder en verhuurder en de gevolgen van het niet naleven ervan.

Sleuteloverhandiging

Nadat je bij Kempisch Tehuis het contract hebt ondertekend en de waarborg van je woning hebt betaald, krijg je een persoonlijke uitnodiging voor de sleuteloverhandiging. Je krijgt een uitgebreide technische toelichting bij de woning en kan vragen stellen. Eventuele opmerkingen kunnen dan nog genoteerd worden op de intredende plaatsbeschrijving die door beide partijen ondertekend wordt bij afloop.

Drie maanden na verhuis: tevredenheidsonderzoek en huisbezoek

Nadat je drie maanden in je woning woont, zal je per post de vraag krijgen om volledig anoniem deel te nemen aan een tevredenheidsmeting. Je kan digitaal of op papier laten weten waarover je het meest en het minst tevreden bent met betrekking tot je woning, de buurt en Kempisch Tehuis.  Wij gaan daarna met deze resultaten aan de slag.

Bovendien komt een medewerker van de sociale dienst binnen één jaar na toewijzing even bij je langs.  Zo leer je de verantwoordelijke van jouw regio kennen, en kan je mogelijke vragen stellen.  Voor dringende vragen kan je uiteraard steeds telefonisch of op kantoor bij ons terecht.