Sitemap Contact
Sitemap Contact
zoeken
  • HOME
  • SOCIALE DIENST

Sociale dienst 

Onze sociale dienst op pad in wagen Kempisch Tehuis

De medewerkers van de sociale dienst zijn het aanspreekpunt voor huurders inzake leefbaarheidsproblemen, onaangepast woongedrag, onderhoud van woning en/of tuin, algemene problemen in een appartementsgebouw of wooncomplex, ….

De medewerkers voeren controles uit over het al dan niet naleven van de verplichtingen van de huurders inzake onderhoud van de woning of tuin, goed nabuurschap, bewoning, inwoonst.

Indien er een probleem gemeld wordt, zullen beide partijen gehoord worden.  Afhankelijk van het onderwerp kan er gezocht worden naar een oplossing of verdere afspraken gemaakt worden met de huurder(s).  Het dossier zal opgevolgd worden totdat het gewenste resultaat behaald wordt.

Indien nodig wordt samengewerkt met OCMW, CAW, … of zal de desbetreffende huurder doorverwezen worden naar een andere instantie.

Er kan een bemiddelingsgesprek of een bewonersvergadering georganiseerd worden.

Nieuwe huurders worden binnen de drie maanden na inhuis persoonlijk bezocht voor een kennismakingsgesprek.  Hierbij wordt geïnformeerd naar de tevredenheid van de huurder over de contacten met de medewerkers van Kempisch Tehuis en over de woning en worden verdere vragen van de huurder beantwoord.

De medewerkers van de sociale dienst doen enquêtes bij kandidaat-huurders en huurders om te peilen naar hun mening.  Met die mening wordt rekening gehouden.

U kan de medewerkers sociale dienst mailen: kim.willems@cvkt.be of ann.wouters@cvkt.be. U kan ze in het straat tegenkomen in de auto van Kempisch Tehuis